Kérdések amikre sose fogunk választ kapni

Kérdések amikre sose fogunk választ kapni

Az "Ingress Magyarország közösség"-ről

2013. december 02. - syck

Túl van a száz tagon az Ingress Magyarország közösség, úgy érzem érdemes pár szót írni arról, hogy miért is jött létre, mik a célok, mi várható a közeljövőben.

A közösséget nem én alapítottam, egy régi ismerősöm érezte úgy valamikor április környékén, hogy az IH mellett szükség van egy másik Ingress közösségre. Amikor nekem írt, hogy társuljak be, akkor annyit írt nekem, hogy olyan közösséget szeretne létrehozni, ahol főleg játéktechnikai és support kérdéseket tudnak megvitatni a játékosok. Idővel teljesen kiábrándult a játékból, így a lelkesedése is elfogyott és bár kaptam moderátori jogot én se éreztem azt, hogy érdemes lenne időt rakni egy új közösségbe, annál is inkább mert az IH jövője rendeződni látszódott az új tulajdonossal.

Az idő múlásával az IH azonban egyre inkább arról szólt, ki tudja túllicitálni a másikat a folyamatos flamewarban. Ebben én is részt vettem, ha egy kék beindította flamet, ment a válaszcsapás. Természetesen a másik oldal is igyekezett felül licitálni így keletkezett egy olyan „folyamat”, ami egyre kevésbé szólt a játékról.

De ismét történt változás, megjelentek a moderátorok, ismét feléledt a remény, hogy jön a rendrakás, nincs több provokáció, nincs több flame és lassan de biztosan elkezdjük egymást hülyesét tolerálni. Hamar kiderült, hogy erről szó sincs. A moderátorok képtelen rendet tenni. Amennyire tudtam, hogyan működik a „moderálás” eleinte a rendszerre fogtam a sikertelenséget. A moderátorok szavazgatnak arról, hogy mi legyen a sorsa x hozzászólásnak vagy kommentnek, tagnak.

Teljesen fekete doboz a működésük. Nincs se közvetlen e-mail címűk, nincs lehetőség moderációt kérni. Vagy történik valami vagy nem. Általában nem történt semmi.

Egy hétre elutaztam Milánóban és volt időm átgondolni, hogy mi értelme az IH-nak ebben formájában, milyen jövő vár rá.

Egy utolsó trollkodással (amit nem az IH-n hanem egy privát chaten követtem el) meggyőződtem arról, hogy nincs jövője ennek a moderációs rendszernek. Még ekkor se voltam meggyőződve arról, hogy van értelme még egy közösségnek. Az Ingress Magyarországon közben teljes volt a béke, nem mondom, hogy hirtelen mindenki a másik nyakába borult, de nem alakult ki semmilyen flame. Alapesetben senki nem provokált a másikat. Tény, hogy nem is került be olyan tartalom az IM-re ami flame-t generálhatott volna. Egy ember volt, aki az IM-n is próbálkozott, de instant ban volt a válasz a posztjára.

Azon a kérdésen elegánsan átléptem, hogy miért nincs flame az IM-n. Elegendő válasznak tűnt, hogy én nem generálok ilyen tartalmat, aki meg generált, az már nincs ott.

De az IH-n tovább zajlott a szokásos játék, valamelyik fél bedobott valamit, amire másik harapott és már meg is volt a flame. A moderátorok továbbra se tettek semmit. A „nagy felismerés” az volt, hogy a gyűlöletkeltő tartalmak alapvetően alig pár embertől származnak. Ekkor jött a „nagy kísérlet” és teljesen kivonultam az IH-ról. Amennyire tudtam minden olyan tartalmat elzártam, ami alkalmas lehet flame-re. Szerencsémre a Koltai66 is így döntött. Gyakorlatilag a flamewar zöld oldala eltűnt, minimalizálódott azon zöldek száma, akik hajlandók voltak visszaszólni és beleállni egy flamewarba.

A flame persze nem csillapodott, a posztok és a kommentek ritkulásával ritkábbakká váltak a gyűlöletkeltő, sunyi kommentek és posztok. De egyre inkább látszódott, hogy két-három ember az, aki gondoskodik arról, hogy legyen pár provokatív poszt és legyen hangulat. A végső bizonyítékot azt szolgáltatta, hogy az egyik kék tulajdonos mindenáron rá akarta venni Koltai66-ot, hogy térjen vissza az IH-ra. Meghívott küldött neki a közösségbe, "könyörgött".

Nem akarom minősíteni azt a szituációt, amikor egy közösség felelős vezetőjének az a szándéka, hogy folyamatos legyen a viszály. És ha kell ehhez tartalmat, okot is szolgáltatat.

Innen üzenem neki, hogy „győzött”. Nem értem, hogy miért volt érdeke ez, miért tartja fent ezt a háborús állapotot. De én a továbbiakban nem leszek ebben partner. Tegye úgy tönkre a közösséget ahogy akarja, de ehhez engem már nem fog tudni felhasználni az apró hazugságaival, provokációval, álnév möge bújt "vicceskedésével".

Én is hibáztam, nem mérlegeltem, hogy mennyire kell komolyan venni egy-egy provokációt. Részemről nincs több IH flame. Ennyi volt. 

Mi lesz az Ingress Magyarország közösség?

A koncepció egyszerű, nincs flame, nincs troll, nincs viszály. A közösség főleg az Ingress gameplayre fog koncentrálni és a háttérsztorihoz kapcsolódó kérdésekre, pletykákra, spekulációkra. Nem fogunk szavazgatni kérdésekről, minden moderátor el tudja dönteni, hogy az adott tartalom építi-e a közösséget vagy sem.

Ami még lesz:

  • A futureboy blog ebben a formában megszűnik. Mivel sokak számára ez egy jó eszköz volt a gyűlöletkeltésre új domainra költözik, zárt lesz. Megszűntetni azért nem szeretném, mert sokak számára jelent napi röhögést a pszichopata postás Ingress kalandja és amíg élvezem szerencsétlen sorsának alakítását addig miért ne? De nem lesz publikus.
  • Az Ingress Magyarország közösségbe felkértünk kék moderátort is, eszünk ágában sincs kisajátítatni a magyar Ingress közösséget, más gesztust nem találtunk, amivel a „semlegességet” garantálni tudjuk.
  • Az ingress.blog.hu semleges designt kap a közeli jövőben.
  • És persze moderáció, tartalomszűrés egészen addig, amíg kialakul a közösség.

Hívunk mindenkit, akinek az Ingress egy jó játék szeretne élményeket és tudást megosztani másokkal. Ha nem akarsz arra kelni, hogy az este 30 „mém” született, akkor itt a helyed. Ha kérdésed van, és nem akarsz röhögést kapni válaszul szintén. Csodát persze mi se tudunk tenni, de ha 30-50 fős normális közösséget sikerül kialakítani, már megérte.

Gyertek, jó lesz!

Itt kell kitérnem arra a kérdésre, hogy én vagy bárki az én kérésemre tönkre akarná tenni az IH-t. Nem vagyok benne aktív, nem érdekel a sorsa. A tulajdonosoknak megvan minden lehetősége arra, hogy értékes, értelmes tartalmakat tartsanak meg.  Megvan minden eszközük arra, hogy azokat a tartalmakat eltávolítsák, amiknek egyetlen célja az, hogy viszályt keltsenek.  A tulajdonosoknak minden eszköze megvan arra, hogy a tagok kérést meghallgassák, megítéljék és cselekedjenek. Az IH jövője a moderátorok, tulajdonosok kezében van.

 ih_uszitas.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ingress.blog.hu/api/trackback/id/tr355672428
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása